dinsdag 2 augustus 2011

01/08 Dag 3: Los Angeles–Santa Barbara

We hebben allemaal, behalve Niels, weer een slechte nacht achter de rug. We worden telkens wakker door stijgende vliegtuigen en het tijdsverschil. Ik lig vanaf 03:30 uur naar het plafond te staren en wacht tot we naar het ontbijt kunnen.
Om 06:30 uur zitten we weer op de een-na-bovenste verdieping in de lounge aan het geweldige ontbijt. We moesten redelijk opschieten, want we zouden tussen 07:30 en 08:00 worden opgehaald door de camperverhuurder. Deze kwam om 07:45 en een half uur later stonden we bij Moturis. De camper werd alvast voorgereden, maar eerst moesten we een instructiefilmpje over de camper bekijken.
Daarna ging een werknemer ons bij de camper nog van alles uitleggen. Ze keek ook meteen waar de camper al beschadigd is en noteerde dat. Na het uitlegrondje konden we de koffers binnenzetten en konden we eindelijk op pad. Het plan was om een Walmart te zoeken en daar boodschappen te doen. Om 10:15 uur reden we de weg op richting Oxnard, waar een Walmart zit. Meteen toen we de snelweg opdraaide, voelde en hoorde je de camper heen en weer schudden over de slechte wegen in LA. Het hoort erbij, maar we waren telkens blij als we een nieuw stukje weg opreden. We reden een groot gedeelte op de Pacific Coast Highway, een prachtige weg langs de kust.
Speciaal voor de Bunschotens:
Je ziet bij elk strandje surfers, de golven zijn hier best hoog! We bleven langs de kust rijden richting Malibu om vervolgens de Walmart in Oxnard op te zoeken. Toen we om 12:30 op de parkeerplaats voor de Walmart stonden, wilden we de WC eens uitproberen. Er stond een onduidelijke gebruiksaanwijzing op de wcklep en we werden er niet veel wijzer van. We zouden er wel naar kijken als we op de camping staan..
De Walmart is eigenlijk een grote Franse supermarkt zoals wij die gewend zijn. Alleen het assortiment is iets anders. We verspreidden ons over de supermarkt. De mannen gingen o.a. een bbq, kussens, koffiezetapparaat en campingstoelen halen terwijl Saskia en ik normale boodschappen in gingen slaan. We aten vervolgens een broodje in de camper en bleven ons ergeren aan het feit dat de wc nog niet werkte.
Het was nog maar 1 uur rijden naar de camping. Om 16:00 kwamen we op Ocean Mesa RV park & Campground aan. We hebben een mooi plekje met uitzicht op de Grote Oceaan.
Dit is volgens Saskia meteen de meest luxueuze camping waar we zullen staan. Het heeft dan ook alles: full hook-up, gratis (traag) internet, zwembad, mooie douchegelegenheden en mooie omgeving. Ik probeerde het weblog van gisteren online te zetten, maar dat lukte niet. Ik besloot maar te gaan zwemmen, het was immers prachtig weer, niet te warm en niet te koud. Het zwembad was lekker verfrissend, daar waren we wel even aan toe.
Om 19:00 uur gingen we wat eten. Het lucht koelde snel af toen het begon te schemeren. Om 20:30 is het hier helemaal donker en werd het echt koud. Geen zwoele avond helaas..