woensdag 31 augustus 2011

26/08 Dag 28: Universal Studios (Los Angeles)

We begonnen de dag met een heerlijk ontbijt op het strand. Het brood was op, maar we hadden nog genoeg pannenkoekenmix over.
Om negen uur vertrokken we richting de Universal Studios in Hollywood. Het was minstens een uur rijden, dus we hadden geen tijd meer om op het strand te liggen. Onderweg reden we af en toe in de file. Heel raar dat er overal in Los Angeles 4, 5 of zelfs 6 rijbanen zijn en juist op het drukste punt (rondom Downtown LA) er maar 3 rijbanen zijn. Om 10:30 uur parkeerden we de camper en gingen we het park binnen.
We gingen direct naar een speciale balie waar we onze ‘front of line’ passen op konden halen. Met deze passen hoeven we niet in de rij te staan! We gingen gelijk gebruik maken van de pas bij de Studio Tour. Daar stond een wachtrij van 45 minuten! We toonden de pas en mochten in een speciale rij staan. We konden gelijk in het treintje stappen! De Studio Tour is een rondleiding in een treintje door de ‘achtertuin’ van de Universal Studios. Je rijdt langs allerlei studios, sets en decorstukken. Voorin het treintje zit een vrouw die uitlegt wat alles is.
Van sommige films hebben ze een deel van de set intact gelaten om aan ons te laten zien hoe ze bijvoorbeeld een stunt of een overstroming filmen.
Mijn hoogtepunt was het binnenrijden van Wisteria Lane. Hier wordt Desperate Housewives opgenomen. Echt super leuk om al die huizen die je op tv altijd ziet in het echt te zien. Bij Lynette’s huis stond een man de tuin te snoeien en dat bleek Tony Plana (speelt de vader van Ugly Betty en de vader van Gabrielle Solis) te zijn. Een aantal mensen in de trein werden helemaal wild toen ze hem zagen!
Soms reden we met het treintje een studio binnen. Bij de King Kong studio moesten we een 3D bril opzetten en leek het net alsof King Kong op de trein sprong. In een andere studio werd een aardbeving in een metrostation na gesimuleerd.
Ook reden we langs een overblijfsel van de set van War Of The Worlds. Dat zag er erg indrukwekkend uit!
Na afloop gingen we meteen door naar de volgende attractie: The Simpsons Ride. Met onze geweldige front of line passen konden we gelijk naar binnen (er stond een wachtrij van 30 minuten). De ‘ride’ was erg mooi gemaakt. Je ging in een simulator zitten en op een enorm scherm werd er een achtbaan geprojecteerd. Het was net alsof je in een echte achtbaan was, zo goed was de simulator!
Voor de lunch gingen we naar een 4D film van Shrek. Dat was hilarisch met bewegende stoelen, windvlagen en water. Echt heel leuk gemaakt!
Na de lunch gingen we naar het lagere gedeelte van het park. Hier zijn ook meerdere attracties. Eerst gingen we in de Jurassic Park Ride, een attractie waar de poncho’s weer aan konden want mensen kwamen er nat uit.
Tijdens de rit kom je ‘levende’ dinosaurussen tegen en het eindigt met een vrije val naar beneden. Het was heerlijk om lekker nat te worden, want het was bloedheet in het park geworden. We gingen daarom nog een keer aangezien we niet in de rij hoeven te staan!
Hierna gingen we naar The Mummy Ride, by far de heftigste attractie van het park. Waar ben ik aan begonnen, dacht ik terwijl ik het karretje zat. In het donker werd je gelanceerd en je had geen idee welke kant de achtbaan op ging. Op een gegeven moment stond je weer stil en dacht je dat je er was, maar toen ging ‘ie opeens achteruit rijden! Duizelig kwam ik er uit en zocht ik samen met Izaak buiten een plekje om te zitten terwijl Niels en Saskia nog een keer gingen. Respect.. Toen ze klaar waren, gingen we weer naar het bovenste deel van het park.
We gingen naar Terminator 2: 3D. Dit was een combinatie van een toneelstuk dat overging in een 3D film. Dit duurde ongeveer een half uur en vervolgens gingen we gelijk door naar Waterworld. Dit was een spektakel! Een wateroorlog werd hier nagespeeld, inclusief explosies, vuur, achtervolgingen op het water en zelfs een neerstortend vliegtuig. Erg spectaculair!
Om 17:00 uur bezochten we de laatste show: de Special Effects Stage. Op een komische manier werden special effects uit verschillende films uitgelegd en nagedaan.
Na deze show was het tijd om weer terug naar de camper te gaan. We moesten nog naar de volgende camping rijden en we wilden dat liever doen als het nog licht is. Gelukkig hebben we met de front of line passen alles kunnen doen wat we wilden doen. Je betaald wat meer, maar het is het zeker waard!
Het was 40 minuten rijden naar Anaheim Resort RV Park en we konden gelijk aansluiten in de file. Dat duurde niet langer dan een kwartier, maar toen kwam er nog een probleempje bij: de TomTom kreeg geen stroom meer omdat z’n oplaadsnoer gescheurd is. De TomTom viel 10 minuten voor aankomst uit, maar gelukkig wisten we welke afslag we moesten nemen en konden we de camping makkelijk vinden.
In de buurt van de camping was een Mexicaanse supermarkt waar Izaak en Saskia nog een paar kleine boodschappen voor morgen haalden.
Om 21:00 uur konden we vanaf de camping het vuurwerk van Disneyland zien, dat was leuk! En om 22:30 uur begonnen we aan de laatste nacht in de camper. We gaan dat ding nog missen als we thuis zijn!