zaterdag 13 augustus 2011

12/08 Dag 14: Zion

‘s Nachts waaide er een koel briesje door de camper, wat een verademing na twee nachten in de Las Vegas oven. We sliepen tot 08:00 uur uit en aten vervolgens lekker een broodje hagelslag en chocoladepasta (Nederlanders hè). Ook de wespen kwamen gezellig nog even langs tijdens het ontbijt!
Op deze foto is goed te zien hoe groot onze plek is:
Om 09:15 uur liepen we richting het visitor center vlakbij de camping. Daar begint ook de gratis shuttlebus die door Zion rijdt. Met de shuttlebus reden we naar Zion Lodge. De Emerald Pools trails beginnen daar en wij gaan deze trails ook lopen. Eerst lopen we naar de Lower Emerald Pool. Dit was een klein stukje klimmen en het pad was goed begaanbaar. De Lower Pool stond bijna leeg en we besloten verder te lopen naar de Middle Pool. Het uitzicht over Zion was prachtig!
Bij de Middle Pool spotte Izaak een slang terwijl de rest al was doorgelopen.
We vervolgden onze weg omhoog naar de Upper Pool. De zon brandde op onze hoofden en het pad werd steiler, maar we hielden vol! Bij de Upper Pool was er heerlijke schaduw en rustten we goed uit. In het water zwommen allemaal kikkervisjes.
We liepen via dezelfde weg weer naar beneden, maar liepen niet terug naar de lodge. We namen een klein stukje van de Angels Landing trail richting The Grotto bushalte. Ook hier hadden we weer mooi uitzicht over de Zion vallei.
Je hoeft bijna niet te wachten op de shuttlebus in Zion. Als er één vertrokken is, komt de volgende er alweer aan. We reden helemaal naar de Temple of Sinawava. Het was inmiddels lunchtijd en we aten lekker onze broodjes daar op. Hier begint ook de Riverside Walk. Eerst loop je langs de rivier en uiteindelijk moet je door de rivier .
Het water kwam ongeveer tot aan je knieën. De trail ging nog veel verder door, maar dan zou je op sommige plekken door de rivier moeten zwemmen. Niels en ik gingen het een stukje proberen. Het water was alleen ijskoud, dus we gingen snel weer terug.
We liepen vervolgens weer terug naar de bushalte en gingen richting de lodge. Daar aten we op het grasveld een (mega)ijsje.
Met de shuttlebus gingen we weer terug naar de camper om van 16:30 tot 18:00 uur lekker bij het riviertje te relaxen. We zette de stoeltjes in het water en gingen af en toe met de band naar beneden.
’s Avonds aten we buiten pizza en genoten we nog van het uitzicht dat deze plek heeft. We werden ondertussen geëntertaind door eekhoorntjes die weer plat op hun buik gingen liggen en probeerden uit onze prullenbak te eten.
De rest van de avond zaten we lekker buiten, want de temperatuur was nog steeds rond de 25 graden. Om 22:00 uur kropen we ons bed weer in, moe van alle wandelingen.

1. Door de uitgebreide verslagen met de vele fotos,
    lijkt het wel alsof jullie al een maand weg zijn,
    maar het is pas op de helft. Dus nog heel wat te goed. Jammer van de chocolade pasta. De tweeds volgen we ook. Marie Jose volgt jullie ook, kan