woensdag 24 augustus 2011

22/08 Dag 24: Sedona–Quartzsite

Ook in Sedona koelde het ‘s nachts niet erg af. We werden dan ook vroeg wakker en zette de airco maar aan. Om 07:30 uur zaten we aan het ontbijt en we voelden het zonnetje al lekker branden. Het wordt weer een warme dag en we plannen om te rijden op het heetst van de dag. ‘s Ochtends willen we eerst naar Rock Slide Park gaan. Een plek waar je in een rivier over rotsen naar beneden kan glijden. Voordat we daar naartoe konden vertrekken, moesten we eerst wachten tot 09:00 uur zodat we de camping konden betalen. De ‘office’ ging geen minuut eerder open, dus een paar minuten na negenen konden we pas op pad.
Rock Slide Park was een kwartiertje rijden vanaf de camping en voor $20 dollar kan je er een dag vertoeven. Het is een heel mooi park met picknicktafels, een winkeltje, wc’s en natuurlijk de rivier. Wij zochten een plekje in de schaduw bij de rivier.
Meteen gingen we het water in en over de rotsen glijden. Het water was ijskoud en de stenen waren enorm glad, maar het was echt enorm leuk!
Ook sprongen Niels en Izaak vanaf een rots het water in.
Izaak spotte in het water een waterslang. Blijkbaar geen gevaarlijke slang, want Amerikaanse kinderen probeerden allemaal het beest te vangen.
Om 12:00 uur verlieten we Rock Slide Park en gingen we weer rijden. We reden nog geen vijf minuten of we stopten alweer voor een ijsje bij de Dairy Queen. Izaak en ik gingen voor de Blizzard, Saskia nam een dipped cone en Niels een aardbei milkshake en een cheeseburger. Het smaakte prima!
Hierna was het écht tijd om te gaan rijden. We hadden om 14:00 uur een late lunch bij Montezuma Castle, een oude indianen ruïne. Dat mensen hier konden wonen vonden we een wonder aangezien je flink moet klimmen om het huis te bereiken.
Een maquette laat zien hoe ze geleefd zouden hebben:
Hoe zuidelijker we reden, des te meer woestijn we onderweg tegenkwamen. Na Prescott kwamen we ook de eerste saguaro’s tegen.
We reden zo ver mogelijk door naar San Diego en stopten in Quartzsite. Het was even zoeken naar een camping, maar uiteindelijk hebben een goede camping gevonden, Holiday Palms RV Park. Om 17:00 uur was het er nog 46 graden!
Niels dacht even lekker af te koelen in het zwembad, maar het bleek een lekker warm bubbelbad te zijn.
Ook uit de douches kwam geen koud water! Dus we gingen lekker binnen in de camper met de airco aan zitten. Er zat ook niets anders op dan met de loeiende airco aan slapen.