zaterdag 27 augustus 2011

24/08 Dag 26: SeaWorld (San Diego)

We hebben heerlijk geslapen in de frisse zeelucht van San Diego. Helemaal uitgerust zitten we aan het ontbijt terwijl we met de familie in Nederland skypen. Het blijkt in Nederland vreselijk weer te zijn, dus we genieten er nog maar van dat we ‘s ochtends buiten kunnen ontbijten.
Om 09:30 uur vertrokken we richting SeaWorld, ongeveer een half uurtje rijden vanaf de camping. Zonder TomTom hadden we het waarschijnlijk niet in één keer gereden, want al die wegen over elkaar is enorm verwarrend.. en de afslagen volgen elkaar zo snel op..
Vlak voor tienen kwamen we aan en we waren precies op tijd voor het volkslied. Alles om ons heen stond opeens stil en met hun hand op hun borst. Wij vinden het maar bizar. Meteen bij binnenkomst gingen we naar de ‘Journey To Atlantis’, een waterachtbaan. Het was nog lekker rustig dus we konden gelijk een ritje maken. Saskia en ik trokken onze poncho’s aan, want we zagen er mensen drijfnat uitkomen. We gingen vooraan in het karretje zitten en werden lekker nat. Je ging steil naar beneden, maar eng was het niet!
We gingen nog een keer in de achtbaan en vervolgens liepen we naar het orka stadion voor de show van 11:30 uur. We zaten op de eerste rij achter de ‘splash zone’, prima plekken.
De orkashow was erg indrukwekkend, vooral de grootste orka ‘Shamu’.
We hadden echt genoten van deze show!
Hierna gingen we naar de Shipwreck Rapids, een ronddraaiend raftbootje op het water. Ook hier werden we flink nat van het opspuitende water. Vooral Izaak en ik hadden de volle laag gekregen, maar gelukkig scheen de zon en droogden onze kleren vrij snel op.
Na de lunch in één van de restaurants in SeaWorld gingen we naar de dolfijnenshow. We waren er wat aan de late kant en moesten helemaal bovenin het stadion zitten.
Na de dolfijnenshow liepen we wat aquariums in en uit. Vooral deze vis trok m’n aandacht. Hij bleef maar voor zich uit staren..
We maakten nog een ritje in de waterachtbaan en daarna gingen naar de Wild Arctic. Dit simuleert een helikoptervlucht op de zuidpool na. Je komt in slecht weer terecht en de piloot probeert ons zo veilig mogelijk terug te brengen naar het vliegveld. Met de bewegende stoelen en geluidseffecten leek het net echt. Bij de uitgang van deze attractie liep je een bassin binnen met witte beluga whales.
Een bezoekje aan de skytower mocht ook niet ontbreken. Hier hadden we een mooi uitzicht op het park en over San Diego.
Als laatste bezochten we de zeeleeuwenshow. Het decor deed ons enorm denken aan dolfinarium. De show was een komische act waar wij zelfs om moesten lachen!
We hebben het enorm naar ons zin gehad in SeaWorld en om 19:00 uur was het tijd om het park te verlaten en stelden we de TomTom in op de Outback vlak bij de camping. Hier hebben we overheerlijk gegeten.