zaterdag 27 augustus 2011

23/08 Dag 25: Quartzsite–San Diego

De airco heeft goed z’n best gedaan vannacht. Om 05:00 uur zette we ‘m maar uit omdat de camper inmiddels een ijskast was geworden. Buiten was de temperatuur niet onder de 30 graden gegaan vannacht en dat merkten we gelijk toen we aan het ontbijt zaten. Om 07:00 uur ‘s ochtends was het eigenlijk al té warm om buiten te zitten! We gingen dan maar vroeg op pad, want het was nog zeker 4,5 uur rijden naar San Diego.
We reden een groot gedeelte van de rit dicht bij de Mexicaanse grens. Dat was goed te merken aan het aantal ‘border patrol’ politiewagens dat ons passeerden. Ondertussen reden we het ene na het andere verwonderlijke landschap door. De woestijn veranderde plots in een zandwoestijn. Het was net alsof we in de Sahara terecht waren gekomen. Echt heel apart.
Daarna kwamen we in een soort maanlandschap terecht.
Om 11:00 uur, zo’n 50 km voor San Diego, gingen we naar het Viejas Outlet Center. We kwamen net uit het maanlandschap en het leek er niet op dat er een groot winkelcentrum in de buurt zou zijn. Maargoed, de TomTom kende het adres en verrek! Een prachtig winkelcentrum vanuit het niets! Gelukkig was er een licht windje dat de temperatuur aangenaam maakte en we shopten er op los. Middenin het winkelcentrum was een foodcourt waar we lunchten bij de KFC.
(Sorry voor de onscherpe foto, maar deze camera weigert sinds een paar dagen scherpe foto’s te maken.)
Vervolgens was het nog maar een uurtje rijden tot San Diego. Al vrij snel kwamen we in stedelijk gebied en werden de wegen slechter. We stuiterden over de zesbaanswegen en de TomTom bracht ons keurig bij de camping, KOA San Diego. Bij het openen van de deur werd ik enorm blij, want ik voelde FRISSE wind! Het is hier zo’n 28 graden en dat is een perfecte temperatuur. We hebben een mooie plek.
Van 15:00 tot 17:00 uur hebben we lekker bij het zwembad gelegen.
Rondom de camping zijn genoeg eetmogelijkheden. Bijna alle grote ketens zitten op loopafstand, dus we besloten tijdens het lopen waar we wilden eten. Het werd uiteindelijk de Carls JR. Gezond is het niet, maar afvallen doen we thuis weer!
We hadden nog wat hout over, dus we maakten weer een kampvuur. Om 22:30 uur zochten we ons bed op, want het was hier inmiddels flink afgekoeld.