donderdag 11 augustus 2011

09/08 Dag 11: Las Vegas

Het koelde bijna niet af in de nacht en het was een warme nacht in de camper. De airco aanzetten was geen optie, want dat ding loeit als een gek waardoor slapen echt onmogelijk is. We werden iets na zessen al wakker en besloten om te ontbijten in het naastgelegen Sam’s Town Hotel.
Sam’s Town is een stuk rustiger dan alle hotels op de Strip en we konden zo aanschuiven bij het buffet. Voor 5 dollar per persoon konden we met z’n vieren eten wat we wilden. Dat deden we dus ook en vulden onze magen met al het lekkers dat er lag:
o.a. omeletten, french toast, zoete broodjes en vers fruit.
Om 09:30 uur waren we klaar met eten en keken we nog wat rond in het hotel. Middenin het hotel waren wat winkeltjes en er was een centerparcs-achtige binnenplaats. Het was er nog niet  sfeervol, maar we waren er dan ook in de ochtend. ‘s Avonds is het hier vast levendiger.
Vervolgens gingen we terug naar de camper. Er moesten weer boodschappen gedaan worden en toevallig zit er tegenover de camping een Walmart Supercenter. Binnen 1 minuut stonden we op de parkeerplaats en verspreidden ons in de Walmart.
Daarna gingen we naar het ‘Welcome To Fabulous Las Vegas’ sign. Daar maakten we snel even een foto, want dat hoort als je in Las Vegas bent.
Even verderop ligt het winkelcentrum Town Square. Daar hebben we wat inkopen gedaan bij de Abercrombie and Fitch.
Het winkelcentrum is prachtig, maar het was té warm om rustig rond te kijken wat voor winkels ze hadden. We bleven er ongeveer een uur en gingen om 13:00 uur weer terug naar de camping. Daar pakten we onze rugzakken in voor een nachtje in het Flamingo Hotel. De shuttlebus vanaf Sam’s Town bracht ons weer prima naar de Strip en we waren snel in Flamingo. We hadden twee losse kamers geboekt. Twee keer een GO-room. Eén kamer met een dubbelbed en één kamer met twee losse bedden. Bij het inchecken vroeg Saskia of de kamers zo dicht mogelijk bij elkaar konden zitten. De receptioniste ging even bellen om het te regelen, helaas waren er nog geen kamers naast elkaar beschikbaar. Toen duidelijk werd dat Niels en ik (de kindjes) samen een kamer gingen delen, kregen we opeens een upgrade aangeboden. We zouden een kamer krijgen met twee losse kamers die ‘connected’ met elkaar zijn. Prima en we gingen meteen de kamer bekijken. We zaten lekker hoog (24e verdieping) en zagen dat er grote kamers op deze verdieping zijn. Het zou toch niet…!
We openden de deur van kamer 24102 en.. jahoor DE BAKKERTJES HEBBEN EEN SUITE!
We liepen de woonkamer in en konden onze ogen niet geloven. Een eettafel, een keuken, een bank, een enorme flatscreen.. En dit was alleen nog maar de woonkamer. Er waren twee slaapkamers. Beide slaapkamers hadden een enorme badkamer met een bubbelbad en een grote douche. Voor de rest heb ik 6 tv’s, 3 wc’s en 3 geluidinstallaties geteld. En last but nog least: we hebben een super uitzicht over de Strip.
Het is helemaal geweldig en we willen hier nog wel een week (of zelfs langer) blijven. We besluiten de rest van de middag te relaxen. We nemen een duik in het zwembad en eten pizza in onze suite.
Ik zocht even op internet op hoe duur deze suite normaal is. Het blijkt dat deze suite minimaal 700 dollar per nacht kost. En wij hebben in totaal voor twee kamers 120 dollar betaald. We genoten van het uitzicht toen het langzaam donker werd en de neonverlichting aan ging.
We gingen zelf ook nog een rondje over de Strip maken en hotels bezoeken waar we gister nog niet geweest waren. Eerst gingen we naar Paris. Daar hebben ze weer zo’n speciaal plafond en alles is gebouwd in de stijl van Parijs.
Via Paris liepen we de Bally’s in, maar dat was niet zo’n speciaal hotel. We liepen daar weer naar buiten en wilden de fonteinenshow van Bellagio van dichtbij zien. We hadden het al vanuit onze hotelkamer gezien, maar van dichtbij met de muziek erbij is het veel mooier.
Ten slotte wilden we ook nog de vulkaan zien uitbarsten. Gisteren waren we net te laat en aangezien dat ding maar een keer per uur uitbarst, wilden we vandaag wel op tijd zijn. Helaas gebeurde er hetzelfde als gister: we zagen hem vanuit de verte uitbarsten. Jammer, dan maar terug naar de suite. Om 22:00 uur waren we weer in ons paleis en gingen we lekker genieten van de enorme bedden waar we in mochten slapen.

1. Geweldig, wat een superhut in Las Vegas! Lijkt me sowieso een spektakel daar. Mooie foto's op jullie blog, wat een natuurschoon... Platen van Las Vegas houden we tegoed, veel plezier & goeie reis!