woensdag 3 augustus 2011

02/08 Dag 4: Santa Barbara–Monterey

Rond 06:00 uur werden we allemaal wakker. We zaten lekker in het zonnetje tijdens het ontbijt en zagen voor het eerst een kolibrie! Het ziet er enorm gaaf uit hoe dat beestje zo snel z’n vleugels beweegt.
Na het ontbijt gingen Niels, Izaak en ik richting de zee lopen. Een wandeling van ongeveer een kwartier, maar het was het helemaal waard. We zagen een hele grote groep zeeleeuwen in het water, er vlogen pelikanen over het water en er liepen veel konijntjes en eekhoorntjes rond vlakbij het strand. We hebben lekker veel foto’s gemaakt en helemaal blij kwamen we weer terug op de camping.
Inmiddels was het 09:00 uur en was het tijd om naar onze volgende overnachtingsplaats te rijden: Monterey. Een rit van 370km langs de zee over de Highway 1. Het eerste gedeelte van de rit ging nog een beetje door het binnenland. Soms lijkt het net alsof we in Zuid-Frankrijk rijden met al die wijngaarden tegen de bergen!
Rond 10:30 uur deden we even een korte stop bij de McDonalds voor een ijsje. Ik zette snel het weblog van de afgelopen twee dagen online en toen konden we weer op weg.
We reden eerst naar Morro Bay, een plaatsje aan de kust. Daar liepen we door de hoofdstraat en maakten we foto’s bij de zee. In de verte zagen we een grote groep zeeleeuwen op een eiland zitten en weer vlogen er pelikanen over ons heen. Iets minder leuk waren de enorme kwallen die daar zwommen. Daar wil je écht niet tegenaan zwemmen!!
We kochten overheerlijke kaneelbroodjes in Morro Bay en vervolgden onze weg over de Highway 1. Voordat we het bochtige gedeelte bereikten, was er eerst een mooi uitzicht punt waar de zeeolifanten op het strand lagen te slapen en in de zee speelden. Dit was een prachtig gezicht en we hadden mazzel dat de zon scheen. Volgens Saskia kan het aan de kust vaak mistig zijn, maar wij hadden een perfecte dag.
Na de zeeolifanten gingen we het bochtige gedeelte in. Het was een smalle weg met aan onze linkerkant een afgrond en aan de rechterkant een berg, maar ‘buschauffeur I’ had de camper goed onder controle. We stopten nog een paar keer om wat foto’s te maken. We hadden een geweldige middag.
Ten slotte wilden we nog naar Carmel Mission, een kerk uit 1771 met asymmetrische torens en een mooie tuin.. We kwamen daar vlak voor 17:00 uur aan en ze gingen nét sluiten. Helaas konden we het niet van binnen zien, maar we maakten nog wel wat foto’s van buitenaf. Saskia en Izaak bezochten wel de naastgelegen ‘chapel’.
Toen was het tijd om naar de camping te gaan. We reden door de avondspits van Monterey, maar het reed opzich wel lekker door. Om 17:45 zette we de camper op z’n plek op Marina Dunes RV Park en ging Saskia het avondeten maken. De zon verdween inmiddels ook al achter de bomen en het was echt koud aan het worden.
De zonsondergang wilden we graag op het strand bekijken, zo’n 10 minuutjes door de duinen lopen vanaf de camping. Op de weg naar het strand zou een cache liggen, maar ik kon hem niet vinden… Het was enorm koud en er kwam een harde wind vanaf zee. Terwijl de zon onderging, keken we nog naar een surfer. Hij bakte er niets van, maar het was wel leuk om te zien.
Om 20:30 uur gingen we weer terug. Buiten zitten was onmogelijk door de kou. We hebben een mooie dag gehad, we hebben veel gezien, maar we waren ook erg moe.

1. Complimenten voor de mooie reisverslagen.
    Door de fotos is het net alsof we er bij zijn.
    Heel mooi om het op deze manier te volgen.
    Hoe slapen jullie in de camper, oma wil er graag een foto van zien.